PHYTOCOL-ST MEMBANTU MENURUNKAN PARAS KOLESTEROL UOLLSSS!

Assalamualaikum readers...

Malaysia merupakan sebuah negara yang mempunyai pelbagai bangsa, agama dan kebudayaan. Kebudayaan pula berkait rapat dengan adat budaya dan corak pemakanan sesuatu kaum yang terdapat di Malaysia. Makanan seperti nasi lemak, satay, kari, roti canai, nasi daun pisang, dumpling n char kuew teow memang sedap dimakan dan mmg tinggi kandungan kolesterolnye! Setuju tak kalau umi katakan makanan yang tinggi kolesterol mmg sedap dimakan berbanding makanan yang menyihatkan tetapi kurang menyelerakan! Ala, bukan uollsss je yang rase camtu, umi pun!hehehehehe...

Eh2, tetibe lak tepek gambo makanan!

Menurut kajian yang dijalankan oleh Malaysia Health and Morbidity Survey 2011, lebih 6 juta rakyat Malaysia mengalami masalah kolesterol berlebihan di dalam badan! Eeeiiiii, menakutkan bukan? Adakah umi n uollssss tergolong di antara salah seorang yang menyumbang kepada angka tersebut? Uolllsss tau tak kenapa tahap kolesterol yang tinggi di dalam badan adalah sangat x baik utk kesihatan? 




Kolesterol yang tinggi boleh mengakibatkan saluran darah tersumbat! Bila dah saluran darah tersunbat, bermakna akan mai la penyakit2 berbahaya yang lain seperti serangan jantung, strok, ketidaksuburan, penyakit hati dan lain2 berbanding dengan individu yang mempunyai tahap kolesterol yg optima di dalam badan mereka...

Faktor2 yang menyumbang kepada tinggi kolesterol dalam badan kita ialah:
  • Pemakanan 
  • Tekanan 
  • Merokok
  • Minuma keras
  • Hati yang tidak sihat
American Heart Association menyarankan pengambilan kolesterol seperti berikut:
  1. Bagi individu normal adalah tidak lebih daripada 300mg sehari
  2. Bagi pesakit jantung pula pengambilan mestilah kurang daripada 200mg sehari
Bagi membantu uollss yang mengalami masalah tinggi kolesterol dan ingin menurunkan paras kolesterol secara semulajadi, Shaklee telah menghasilkan PHYTOCOL-ST yang diperbuat daripada adunan mantap FITOSTEROL! Mesti uollsss tertanye2 kan, ape bende lak FITOSTEROL nie?



Fitosterol adalah kolesterol rantai pendek yang berfungsi sebagai penghadang kolesterol jahat. Ia biasa disebut dengan kolesterol HDL (High Density Lipoprotein) atau kolesterol baik. Sama dengan kolesterol jahat (kolesterol LDL), ia juga merupakan turunan dari ‘keluarga’ lemakLebih daripada 80 kajian membuktikan bahawa dengan menghalang penyerapan kolesterol dalam darah, fitosterol dapat membantu menurunkan paras kolesterol LDL.

Institut Kesihatan Kebangsaan (NIH) penambahan 2000mg fitosterol di dalam diet harian mampu merendahkan kolesterol secara semulajadi.

Bagaimana fitosterol berkesan?



Phytocol-ST membekalkan 2000mg fitosterol sehari seperti yang disarankan oleh NIH! Diperbuat dengan campuran hebat fitosterol yang terdapat secara semulajadi di dalam tumbuh-tumbuhan, buah2an, sayur2an dan bijirin!


Jom uollsss turunkan paras kolesterol memasing dgn PHYTOCOL-ST nie! Sayangi lah jantung anda...Mencegah lebih baik dari mengubati! Oppssss, chop2! sebelum terlupe, kpd uollsss yang ade bintik2 kolesterol mcm nie, mmg sesuai klu amik vitamin nie! Balik raye ari tu la, SIL umi bgtau kawan die ade masalah bintik kolesterol kt area mata, then makan Phytocol-ST, kejap je dh nampak perbezaan!



Nak oder?

~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~

Yatie
ID: 1078743
call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302
add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan
Like FB Page:
 Lemari Vitaminku
emel:
 yatiesams@gmail.com
COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU

Comments

  1. Ngerinya kolestrol ni.. Kena cuba phytocol ni...

    http://belogsupermama.blogspot.com/2014/09/persediaan-menyusu-selepas-bersalin.html

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Paling Best Untuk Pudarkan Parut Jerawat Yang Hitam Dan Berlubang-Lubang di Muka!

Omega Guard...Minyak Ikan Terbaik Di Dunia!

7 tips mengatasi morning sickness dengan selamat dan berkesan!