10 sebab kenapa harus pilih Mealshake untuk anak anda!


Assalamualaikum readers...

Selamat sejahtera..

Mealshake merupakan hidangan nutrisi yang enak mudah disediakan! Mempunyai perasa vanila yang menjadi kegemaran kanak2 dan juga orang dewasa. Kandungan khasiat yang terdapat didalam Mealshake menjadikannya pilihan ibu2 bagi memastikan kesihatan anak2 sentiasa berada di tahap optimum dan terpelihara. Ibu bapa mana yang sanggup melihat anaknya jatuh sakit kan? 





Pengalaman umi sendiri memberikan Mealshake pada anak sulung yang sangat picky eater! hanya minum susu botol dan payah untuk makan makanan yang umi sediakan...kalau nak suruh die makan, alamatnye perang la satu rumah berkejar ngan die!Umi risau kalau die taknak makan n asyik menyusu, takut tak cukup zat pulak! tetapi, selepas umi bagi Mealshake kat die, dalam seminggu die dah nak stat makan n kurang menyusu botol..Alhamdulillah sgt2, makan pun tak memilih...






Disini umi nak share dengan uollsss khasiat2 yang terkandung di dalam Mealshake yang sgt reccomended untuk anak2 yang ade masalah mcm anak umi dan masalah2 lain:
  1. Karbohidrat yang mempunyai Glisemic Index (GI) yang rendah! Karbohidrat penting untuk membekalkan tenaga kepada kanak2 untuk keperluan seharian. Tenaga yang dilepaskan sedikit demi sedikit bagi mengekalkan kecergasan kanak2 bagi mengelakkan keletihan dan kelesuan.Mealshake sesuai untuk kanak2 yang obesiti kerana kandungan karbohidrat nya adalah kategori rendah GI.
  2. 9 asid amino lengkap - kekurangan asid amino di kalangan kanak2 boleh menyebabkan keguguran rambut. Tumbesaran kanak2 adalah pesat, so asid amino diperlukan untuk membaik pulih tisu2 badan untuk pertumbuhan kanak2. Kekurangan asid amino akan menyebabkan sel2 baru tidak boleh dibentuk. Asid amino hanya boleh diperolehi daripada makanan sahaja.
  3. Vitamin A, C dan E - mengandungi antioksidan untuk mengelak radikal bebas yang boleh merosakkan kulit! 
  4. Dietary Fiber - Kanak2 yang tidak gemar akan buah2an dan sayur2an akan menyebabkan kekurangan serat di dalam badan yang boleh mengakibatkan sembelit. Dietary fiber yang terdapat di dalam Mealshake, membantu masalah sembelit kanak2. Sekiranya masih sembelit selepas minum Mealshake, tingkatkan dos kerana sukatan yang diambil masih belum cukup untuk menampung keperluan fiber dalam badan kanak2.
  5. Vitamin B - untuk meningkatkan fokus dan perhatian dan memelihara kesihatan saraf. Sesuai untuk kanak2 yang susah nak fokus atau tidak mendengar arahan. 
  6. Sodium & Magnesium - Membantu seimbangkan cecair dalam badan kanak2. Kanak2 penat dengan aktiviti persekolahan, so Mealshake dapat mengurangkan rasa letih dan lesu kanak2.
  7. Vitamin A - Baik untuk kesihatan mata! Kalau nak suruh anak2 makan carrot setiap hari, memang payah la kan!Bagi je Mealshake, InsyaAllah kesihatan mata terpelihara..
  8. Vitamin C - Untuk kesihatan gusi, gigi dan kulit..Vitamin C merupakan makanan kpd sel darah putih yang mana sel darah putih adalah bala tentera yang menentang kuman di dalam badan. Apabila kanak2 cukup vitamin C, maka takkan mudah dijangkiti kuman. Vitamin C memberikan perlindungan antobodi untuk kanak2.
  9. Kalsium & Vitamin D - Untuk kesihatan dan perkembangan tulang! Kalsium dan vitamin D mesti dihidangkan bersama untuk penyerapan kalsium yang optimum..Juga untuk membantu memampatkan tulang kanak2..
  10. Iron & B12 -  Untuk pembinaan sel darah merah. Iron berfungsi mengangkut oksigen keseluruh badan termasuk ke otak! Kanak2 yang tak cukup iron & B12 akan kelihatan lesu, pucat, badan kurus tapi perut buncit...
Berikan yang terbaik untuk anak uollsss yer! Cubalah mealshake dan uollsss pasti takkan menyesal lah...Jangan jadi ibu bapa yang selfish tau, untuk mak ayah nye kan main lagi vitamin itu ini, tapi anak2 dibiarkan tak cukup khasiat!no..no..no...



Nak oder?

~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~

Yatie
ID: 1078743
call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302
add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan
Like FB Page:
 Lemari Vitaminku
emel:
 yatiesams@gmail.com
COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU


Comments

Popular posts from this blog

Petua Paling Best Untuk Pudarkan Parut Jerawat Yang Hitam Dan Berlubang-Lubang di Muka!

Omega Guard...Minyak Ikan Terbaik Di Dunia!

7 tips mengatasi morning sickness dengan selamat dan berkesan!