Omega Guard...Minyak Ikan Terbaik Di Dunia!

Assalamualaikum readers...

Selamat Sejahtera...


Dalam entri sebelum ni, umi dah war-war kan tentang promosi Shaklee untuk bulan November iaitu Omega Guard! Alhamdulillah, sejak entri tu disiarkan, ada juga  pembaca yang menghantar emel dan SMS yang teruja untuk mengetahui dengan lebih mendalam lagi pasal minyak ikan tulen Shaklee ni...Ok lah, untuk tidak menghampakan uollsss, entri kali ni umi akan kongsikan info secara lebih mendalam untuk pemahaman uolllsss ya! 





Omega Guard merupakan sejenis minyak ikan. Tidak seperti kebanyakan minyak ikan yang terdapat dipasaran, Omega Guard memiliki keistimewaan yang tersendiri sehingga Shaklee mengangkat kehebatan Omega Guard sebagai minyak ikan terbaik di dunia! 

Pertama, Omega Guard merupakan minyak ikan yang ultra tulen iaitu diekstrak dari ikan laut dalam (sardin, mackerel, hering, anchovies) di perairan negara Jepun. Untuk pengetahuan uollsss, kebanyakan minyak ikan yang terdapat dipasaran dihasilkan dengan bukan minyak ikan tetapi dari hati ikan. 

Kebanyakan pengusaha-pengusaha yang produce minyak ikan akan menggunakan kaedah penyulingan tekanan tinggi untuk mengekstrak minyak ikan! Kaedah ini bukan sahaja memusnahkan nutrien yang tedapat di dalam minyak ikan yang dihasilkan, malah tidak boleh menapis kandungan logam berbahaya yang boleh membahayakan kesihatan. 

Sebelum umi terang lebih lanjut, umi nak kongsi satu cerita ala-ala Titanic dengan uollsss! Nak baca tak?hehehehehe....baca la ek, kalau tak nanti tak sampai pulak maksud yang umi nak sampaikan disebalik cerita ala-ala Titanic ni kat uollsss! Pada zaman dahulu.....Kan kalau dalam cerita Titanic tu, kesudahan nya kapal Titanic tu karam kan? Ok, kapal yang karam akan menjadi syurga kepada ikan-ikan laut dalam nie. Depa (eh, betul ke kata ganti nama nie?) akan berkampung dalam kapal tu dan memakan lumut yang terdapat pada kapal karam tu. So, dikhuatiri plumbum dan logam yang terdapat pada karat besi kapal tu akan termakan juga oleh ikan-ikan tersebut! So, ikan-ikan yang sama juga yang ditangkap bagi tujuan penghasilan minyak ikan.

Apa kena mengena cerita diatas dengan point yang akan umi kongsi dengan uollsss? Ha, Omega Guard dihasilkan melalui kaedah ultratulen bergred farmaseutikal teknologi, iaitu proses penyulingan 3 peringkat untuk mengekstrak asid lemak Omega 3 yang paling tulen dan paling semulajadi dan menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti plumbum, merkuri dan arsenik yang terdapat dalam ikan2 yang ditangkap seperti kisah kat atas! Minyak ikan yang baik mesti melalui proses penyulingan 3 peringkat bagi memastikan benar-benar selamat dan bermanfaat untuk dimakan.

Siapa yang sesuai ambil Omega Guard?
  • Kanak-Kanak
  • Individu yang sedang berdiet
  • Ibu Hamil
  • Ibu Menyusu
  • Individu yang ingin menjaga kesihatan jantung/ mempunyai masalah jantung
  • Warga emas yang mempunyai masalah keradangan sendi/ sakit lutut
Kebanyakan pengguna yang mengamalkan Omega Guard akan mengambilnya bersama set vitamin lain seperti:
  • Set Ibu Hamil
  • Set Menyusu
  • Set Gout
  • Set Anak Bijak
  • Set Sendi/Lutut
  • Set Kurus
Rasanya cukup setakat ini dulu untuk entri kali ni. Umi akan share dengan uollsss tentang bagaimana Omega Guard memberi manfaat kepada golongan-golongan yang disebut di atas di entri yang akan datang pula... Jam dah menunjukkan pukul 1.13 pagi dan mata pun dah mula layu. Anak-anak dah lama lena, dah macam2 mimpi agaknya! Time to hug and kiss them pulak...

Kepada uollsss yang dah mula jatuh cinta dengan Omega Guard dan ingin mendapatkan set promosi bulan ni boleh hubungi umi ya! 

~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~

Yatie
ID: 1078743
call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302
add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan
Like FB Page:
 Lemari Vitaminku
emel:
 yatiesams@gmail.com
COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU

Comments

  1. Omega Gurad Shaklee memng supplemen terbaik. Ultra tulen lagi... Shaklee ni macam tau2 je stok saya pun dah nak habis. kena beli cepat2 ni sementara promosi...

    Pengedar Shaklee Seluruh Malaysia

    ReplyDelete
  2. sbb tu jgn main pilih je minyak ikan..pilih yang dah disuling banyak kali.
    bahaya tau akibat dari logam berat yg tak habis suling masuk dlm badan kita.

    Bukan Senang Nak Kecilkan Peha. Tapi Saya Ada Caranya | Diari Mama

    ReplyDelete
  3. Suka cite titanic.. u jump i jump..heheh..

    Tu la sebenarnya ada jugak cerita-cerita minyak ikan bertoksik dan bahaya, sbb tu pentingnya selidik dahulu betul2 sebelum ambil. Tapi yang penting, Omega Guard Shaklee dah melalui penyulingan 3 peringkat untuk pastikan bebas daripada logam berat dan toksin.

    KENAPA ANAK ANDA PERLUKAN VITAMIN C?

    ReplyDelete
  4. Selama nie saya tahu minyak ikan untuk otak sahaja..rupanya macam2 fungsi, untuk kurus, alahan..thanks sharing info berguna nie.

    Penyakit gout

    ReplyDelete
  5. Omega memang best bulan nih..bnyk untung bila beli

    omega untuk kurus

    ReplyDelete
  6. sebelum beli minyak ikan dipasaran,kaji dulu cara penyulingan dan dari mana sumber minyak ikan tersebut sama ada dari hati ikan atau bukan..dari nak jadi sihat jadi sakit pulak nanti..nak yang murah, dapat r yang tak berkualiti..

    Teknik Perahan Susu Ibu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Paling Best Untuk Pudarkan Parut Jerawat Yang Hitam Dan Berlubang-Lubang di Muka!

7 tips mengatasi morning sickness dengan selamat dan berkesan!