Thursday, December 4, 2014

Si Dara Manis gigih cari petua untuk hilangkan parut jerawat untuk buat kejutan semasa Majlis Konvokesyen

Assalamualaikum wbt...

Selamat sejahtera...


Hujung minggu yang lalu, umi terima kunjungan rakan-rakan atau BFF anak perempuan umi semasa di kolej dahulu. Masing-masing sudah lama tak bersua muka semenjak memulakan Latihan Industri dan menamatkan pengajian kira-kira 5 bulan yang lepas. Biasalah, bila dah bertemu, macam-macam cerita yang dikongsikan. Sebelum masing-masing pulang, salah seorang daripada mereka datang kepada umi bertanyakan produk Shaklee untuk hilangkan parut jerawat. Beliau maklumkan sekarang tengah gigih cari petua untuk hilangkan jerawat dan nak cuba produk Shaklee juga!




Memang kesian umi tengokkan muka dia, orangnya manis tetapi kulit mukanya kusam dan terdapat tompokan hitam sana sini kesan parut jerawat! Beliau turut maklumkan nak hilangkan parut-parut hodoh kat mukanya sebelum Majlis Konvokesyen yang akan diadakan tidak lama lagi, sebab nak suprise kan kawan-kawan yang selama ini asyik menyindir mukanya yang berjerawat! 

Si Dara Manis tadi telah membuat pengakuan kepada umi bahawa dia memang pantang tengok jerawat tumbuh di muka, mesti nak pecahkan! Bila dah pecah, mula la gatal tangan nak kutil2 parut jerawat, kadang-kadang sampai berdarah2! Jadi, dah tau lah kenapa sampai hitam2 parut jerawat kat muka anak dara sorang ni!

Terdapat banyak faktor yang mempengaruhi jerawat seperti hormon yang tidak stabil, stress, tidak menitik beratkan kebersihan kulit muka dan juga penggunaan produk kecantikan yang salah. Kulit sensitif biasanya mudah ditumbuhi jerawat, menjadi kemerah-merahan dan lebih kronik akan bernanah dan pecah!

Banyak yang dikongsikan berkaitan kesihatan dan kecantikan kulit dengan Si Dara Manis, termasuklah beberapa tips/petua ringkas untuk hilangkan parut jerawat:

  • Jus Lemon - Lapkan muka dengan sapu tangan bersih yang dicelupkan dengan jus lemon selama 5 minit.  Lebihan jus lemon tersebut boleh diminum kerana khasiat yang terkandung di dalam sebiji lemon adalah sangat baik. Jus lemon juga dikatakan membantu memutihkan kulit!
  • Daun Lidah Buaya - Ambil gelnya dan sapukan pada muka. Biarkan kering dan bilas muka dengan air suam.
  • Madu - Campurkan madu dengan susu untuk dijadikan pencuci muka
  • Kulit pisang - sebaik sahaja jerawat pecah, cepat2 gosokkannya dengan kulit pisang 
  • Air Masak - minum air masak sekurang-kurangnya 8 gelas atau 2 liter sehari untuk kesihatan dan kecantikan kulit secara alami

Selain daripada tips/petua diatas, umi juga telah menerangkan tentang produk Shaklee yang sesuai untuk Si Dara Manis iaitu ESP dan juga Vitamin E Complex. Bagaimana pula ESP dan Vitamin E Complex membantu mengatasi parut jerawat beliau?

Energizing Soy Protien (ESP)



Sel kulit manusia akan mati setiap 21 hari. Fungsi ESP ialah menggantikan sel kulit mati dengan sel-sel yang baru dan segar. Parut jerawat yang kehitaman adalah berpunca daripada sel2 kulit yang telah mati dan tidak digantikan dengan yang baru. Dengan mengambil ESP sebagai sumber protien diet harian anda, parut jerawat akan mula pudar dan hilang. Sebagai bonus, anda akan memiliki kulit yang licin, halus dan gebu!

Harga satu canister hanya RM150 sahaja.

Vitamin E Complex






Merupakan ejen anti oksidan larut lemak yang penting untuk memelihara kulit yang sihat dan cantik. Cuma sapukan sedikit pada parut jerawat dan lihat lah hasilnya terutama untuk parut yang baru jadi. Kalau parut dah lama bertapak dimuka tu, sendiri faham la ye, ambil masa sikit. Ini vitamin, bukan ubat majik!

Harga sebotol Vitamin E Complex ialah RM 149 sahaja. Bulan ini tengah promosi Beli 6 Percuma 1 tau!

Jika nak dibandingkan harga kedua-dua produk ini dengan produk lain di pasaran, ternyata ianya lebih murah dan berbaloi2! Satu canister ESP boleh tahan sehingga 2bulan mengikut kekerapan penggunaan, manakala sebotol Vitamin E pula boleh tahan sehingga 4bulan! Jimat bukan? Yang penting, kedua nya diekstrak daripada bahan-bahan semulajadi dan selamat digunakan.

Setelah mendengar penerangan umi, Si Dara Manis bersetuju untuk mencuba kedua-dua produk bagi menghilangkan parut jerawat beliau yang sekian lama menghuni muka nya yang manis itu! Umi doakan semoga ianya memberi manfaat kepada Si Dara Manis yang nak sangat kelihatan cantik pada Majlis Konvokesyen kelak! Tak sabar rasanya nak mendengar berita baik dari si gadis!

Kepada pembaca budiman yang mempunyai masalah yang sama dengan Si Dara Manis, dan masih tercari-cari penyelesaiannya, sudah tiba masanya bertukar kepada ESP dan Vitamin E Complex sekarang! Si Dara Manis telah membuat pilihan bijak dan sedang menghitung hari untuk ke Majlis Konvokesyen dan berjumpa dengan kawan-kawannya yang selama ini selalu menyindir kulit mukanya. Mesti mereka akan terkejut dengan perubahan kulit muka Si Dara Manis yang semakin licin, gebu dan berseri kan?

Anda juga teringin nak mencuba? Pasti tak menyesal!



~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~

Yatie
ID: 1078743
call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302
add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan
Like FB Page:
 Lemari Vitaminku
emel:
 yatiesams@gmail.com
COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU


Anda juga mungkin berminat untuk mendapatkan SET KULIT CANTIK disini...


~DISCLAIMER~
Segala perkongsian di dalam blog umihabibi82.blogspot.com adalah merupakan perkongsian peribadi. Segala hasil penulisan adalah melalui pembacaan dan seminar kesihatan. 
Testimoni juga dirujuk kepada pengguna asal Shaklee tanpa membuat sebarang ubahsuai.
Segala hasil penulisan dan testimoni juga bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh dan menganalisa apa jua penyakit dan masalah kesihatan.
Pembaca yang mempunyai masalah kesihatan dinasihatkan untuk merujuk doktor atau pakar.







4 comments:

  1. Haha..biasa la tu, adik saya pun macam tu, memang pantang nampak je rasa nak pecahkan..tu yang jadi tinggal parut

    SAKIT HATI PELBAGAI PETUA MERAWAT TUMIT KAKI PECAH DIAMALKAN, TETAPI SEMUANYA GAGAL?

    ReplyDelete
  2. Seb baik anak dara kite tak ske picit.. err ke atau tak tau picit hehe... Anyway thanks sharing info nih! JEMPUT SINGGAH: Cuti2Malaysia: Wakaf Che Yeh- Siri III: JJCM: Restoren Istana Impian Katering

    ReplyDelete
  3. pompuan ni kalau nak ke konvo, nak g kenduri, nak ke mana2 mesti wajah dulu yang dititikberatkan..hihi

    Tips Elak Muntah Ketika Hamil Supaya Suami Tidak Terabai

    ReplyDelete