Kenapa perlukan supplemen?

Assalamualaikum uollsss,

Quick entri of the day!


Semenjak buat biz SHAKLEE nie, umi banyak menggodek2 info pasal supplemen.Ye la kan, kene lah penuhkan ilmu didada, baru la yakin untuk consult dgn customer. Uollss jgn ingat orang sakit je yang perlukan supplemen ye, kite yang sihat walafiat pun kene amik supplemen untuk mengekalkan kesihatan yang optimum! So, entri kali nie umi nak share ngan uollss tentang sebab2 kenapa badan kita memerlukan makanan kesihatan tambahan. Check it out!




  • Dalam sesetengah situasi, badan kita memerlukan lebih tinggi dos vitamin dari apa yang diperolehi daripada makanan. Contohnya Vitamin C dan Vitamin E yang diperolehi daripada makanan sahaja tidak mencukupi untuk memberi kesan pencegahan dan anti penuaan.
  • Buah2an dan sayur2an yang ditanam di atas tanah yang tidak subur mengandungi bahan galian yang kurang berbanding dengan buah2an dan sayur2an dari tanah yang subur. Racuk perosak, racun serangga dan bahan pencemar mempengaruhi kualiti buah dan sayur tersebut.
  • Zat makanan mudah hilang semasa proses pengangkutan, penyimpanan dan penyediaan. Vitamin C dan enzim mudah dimusnahkan oleh haba semasa memasak
  • Pengambilan pil penahan sakit, laksatif, ubat-ubatan, alkohol dan antibiotik boleh mengganggu penyerapan nutrien makanan. Amalan diet yang tinggi kafein, lemak, gula dan garam boleh mengurangkan simpanan zat makanan di dalam tubuh.
  • Makanan seharian yang tidak seimbang serta tidak mengikut piramid makanan yang dicadangkan.
  • Gaya hidup masakini dengan kehidupan yang sibuk, jarang memasak di rumah dan lebih gemar kepada makanan segera yang tinggi kandungan bahan kimia.
  • Bagi yang bekerja, makanan tengahari selalunya diluar dan hidangan malam disediakan seringkas mungkin, maka pengambilan makanan seimbang kadangkala tidak dititikberatkan.
Banyak lagi sebab2 kenapa kite perlu amik supplemen, nant umi share lagi di entri lain yer!nie pun curik2 update blog sbb bangun awal pagi nie!hehehehehe...pasni nk kene siap2 utk pegi keje pulak. Caucincau dulu yer....

Ops, lupe lak, kpd uollss yang nak order supplemen SHAKLEE, boleh kontek umi yer!

~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~

Yatie
ID: 1078743
call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302
add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan
Like FB Page:
 Lemari Vitaminku
emel:
 yatiesams@gmail.com
COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU

Comments

Popular posts from this blog

Petua Paling Best Untuk Pudarkan Parut Jerawat Yang Hitam Dan Berlubang-Lubang di Muka!

Omega Guard...Minyak Ikan Terbaik Di Dunia!

7 tips mengatasi morning sickness dengan selamat dan berkesan!