Tips Kulit Cerah Semulajadi Tanpa Bahan Kimia Yang Merosakkan Kulit!

Assalamualaikum wbt





Memiliki kulit putih dan cerah sememangnya menjadi dambaan setiap wanita masa kini. Lambakan produk pencerahan kulit di pasaran membuktikan bahawa wanita kini sememangnya teruja mendapatkan cara untuk mencerahkan kulit dengan cepat dan berkesan! 

Namun begitu, keterujaan bertukar ketakutan apabila kebanyakkan produk putihkan kulit di pasaran rupanya tidak selamat dan mengandungi bahan kimia berbahaya sehingga menyebabkan kerosakan kekal kepada kulit!


Sustained Release Vitamin C Shaklee Pilihan Terbaik!




Untuk entri kali ini kak Y nak share satu tips untuk mendapatkan kulit yang cerah semulajadi tanpa menggunakan bahan kimia berbahaya iaitu dengan mengambil Sustained Release Vitamin C Shaklee! Kenapa korang mesti pilih vitamin c ini jika ingin cerahkan kulit? 

Pertama, Sustained Release Vitamin C direka dengan menggunakan "sains pembebasan berterusan secara semulajadi"! Korang tau tak apa maksudnya? Meh kak Y terangkan ya. 

Vitamin C atau asid askorbik merupakan sejenis vitamin larut air dan tidak disimpan di dalam badan. Badan kita tak hasilkan vitamin c. Kita mendapat vitamin c melalui pemakanan harian kita. Sumber utama ialah buah-buahan dan sayur-sayuran.

Bila kita ambil Vitamin C, ia akan tersebar di dalam badan dan lebihannya akan dibuang melalui proses pembuangan semulajadi tubuh. Adalah menjadi kerugian bila korang makan vitamin c dengan kadar yang banyak tetapi tidak dapat dimanfaatkan oleh tubuh, betul tak?

So, Shaklee telah mencipta vitamin c yang mana dilepaskan perlahan-lahan sehingga 5 jam bagi membolehkan penyerapan optimum vitamin di dalam badan yang digelar "sustained release". Setiap 1 tablet vitamin c adalah bersamaan dengan 7.5 biji oren! Rasanya kita semua tak mampu nak makan buah oren sebanyak itu dalam satu masa, betul tak? 

Setiap tablet vitamin c juga mengandungi 125mg bioflavonoid yang juga dikenali sebagai vitamin c kompleks. Tugas bioflavonoid ialah meningkatkan keberkesanan vitamin c! Ini bermaksud, Sustained Release Vitamin C adalah lebih berkesan jika dibandingkan dengan vitamin c dari produk lain!

Kebaikan SR Vitamin C Untuk  Kulit

Pelindung Matahari

  • Vitamin C mengandungi antioksidan yang melindungi kulit daripada serangan radikal bebas akibat daripada pendedahan berlebihan kepada cahaya matahari dan sinar UV.
  • Juga melindungi kulit terbakar (sun burn) akibat terdedah kepada cahaya matahari, dan untuk jangka masa panjang, vitamin c melindungi kulit daripada risiko kanser kulit.
Perangsang Kolagen
  • Vitamin c merupakan satu komponen yang diperlukan untuk pengeluaran hydroxyproline dan hydroxylysine yang mana kedua-duanya diperlukan untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen bagi memastikan kulit kekal sihat dan pejal. Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kelihatan kusam dan tidak bermaya
  • Kolagen penting untuk kulit bagi tujuan meremajakan kulit dan melambatkan proses penuaan pra matang.
Memyembuhkan Luka
  • Badan kita menggunakan vitamin c untuk menggantikan tisu yang rosak dan menyembuhkan luka dengan lebih cepat.
  • Jika anda mengalami luka yang lambat baik, itu menandakan bahawa anda kekurangan vitamin c.
  • Vitamin c juga membantu mngekalkan keanjalan kulit dan mencipta tisu parut dan  ligamen untuk penyembuhan luka yang lebih cepat!
Melindungi Perubahan Warna Kulit
  • Vitamin C melindungi DNA daripada tindak balas fotokimia yang boleh membawa kepada tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis kanser kulit.
  • Ia juga mencerahkan serta mengurangkan kesan jeragat dan tompok penuaan dan membantu melicinkan kulit agar kelihatan muda.
Mempertingkatkan Tekstur Kulit
  • Kolagen menyediakan struktur untuk salur darah dimana saluran darah dibawah kulit akan membawa oksigen dan nutrien bagi mengekalkan kesihatan kulit. Kulit yang kurang nutrien akan kelihatan kering dan kasar!
  • Vitamin C meningkatkan pembentukan elastin yang pekat, melindungi dan menyembuhkan sel-sel kulit agar kulit kekal lembap.

Senang saja kan tips kak Y untuk korang yang nak cerahkan kulit, cuma perlu ambil SR Vitamin C Shaklee! Yang penting korang kena konsisten dan sabar ya. Ingat pesan kak Y, biar lambat asalkan kulit cerah. hehehehehe...Dengan pengambilan SR Vitamin C Shaklee, korang bukan saja dapat cerahkan kulit, malah banyak lagi benefit untuk kesihatan korang. Nak cantik, nak kulit cerah, kesihatan tetap perlu diutamakan, betul tak?

Kepada yang berminat nak order dengan kak Y, boleh hubungi kak Y ya!


~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~


Kak Y
ID: 1078743

call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302

add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan

Like FB Page:
 Nyhealthybeautywealthy

emel:
 yatiesams@gmail.com

COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU/GDEX


~DISCLAIMER~
Segala perkongsian di dalam blog umihabibi82.blogspot.com adalah merupakan perkongsian peribadi. Segala hasil penulisan adalah melalui pembacaan dan seminar kesihatan. 
Testimoni juga dirujuk kepada pengguna asal Shaklee tanpa membuat sebarang ubahsuai.
Segala hasil penulisan dan testimoni juga bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh dan menganalisa apa jua penyakit dan masalah kesihatan.

Pembaca yang mempunyai masalah kesihatan dinasihatkan untuk merujuk doktor atau pakar.





Comments

  1. Ada tip rupanya.
    Saya selama ni tak tau.

    ReplyDelete
  2. vit c memang bagus untuk kulitkan, nak juga kulit yang bersih dan sihat..tapi untuk putih tu kalau dapat bagus juga

    ReplyDelete
  3. extra bonus bila consume vitamin c ni kan :) bukan sekadar nak cantik

    ReplyDelete
  4. vitamin c ni mmg bagus..makan seklai tahan untuk 5 jam dalam tubuh. saya suka sebab jimat.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Petua Paling Best Untuk Pudarkan Parut Jerawat Yang Hitam Dan Berlubang-Lubang di Muka!

Omega Guard...Minyak Ikan Terbaik Di Dunia!

7 tips mengatasi morning sickness dengan selamat dan berkesan!