Posts

Showing posts from 2014

Malu dengan gelaran 'Abang Botak' oleh isteri, suami tekad cari petua lebatkan rambut!

Image
Assalamualaikum wbt... Selamat sejahtera... Rambut sinonim disebut sebagai mahkota wanita kan? Disebabkan jolokan "mahkota" tersebut, maka rambut perlu diberikan perhatian dan penjagaan khusus agar sentiasa kelihatan cantik, lebat, bermaya dan terurus walaupun bertudung. Malah, penjagaan rambut bagi wanita bertudung adalah lebih rumit berbanding wanita yang tidak bertudung ' . Kalau tak percaya, jom saksikan video Pn Maria bercerita tentang masalah keguguran rambutnya yang kronik dan bagaimana beliau menanganinya! Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini... from iReach HD on Vimeo . Masalah berkaitan rambut bukan sahaja dialami oleh kaum Hawa, malah kaum lelaki juga tidak terlepas daripada masalah rambut terutama masalah keguguran. Jangan tak percaya ya, ramai kaum Adam yang gigih meminta tolong dengan Encik Gugel mencari petua lebatkan rambut! Umi juga pernah dihubungi melalui sms seorang pelanggan lelaki yang bertanyakan produk Shak

Si Dara Manis gigih cari petua untuk hilangkan parut jerawat untuk buat kejutan semasa Majlis Konvokesyen

Image
Assalamualaikum wbt... Selamat sejahtera... Hujung minggu yang lalu, umi terima kunjungan rakan-rakan atau BFF anak perempuan umi semasa di kolej dahulu. Masing-masing sudah lama tak bersua muka semenjak memulakan Latihan Industri dan menamatkan pengajian kira-kira 5 bulan yang lepas. Biasalah, bila dah bertemu, macam-macam cerita yang dikongsikan. Sebelum masing-masing pulang, salah seorang daripada mereka datang kepada umi bertanyakan produk Shaklee untuk hilangkan parut jerawat. Beliau maklumkan sekarang tengah gigih cari petua untuk hilangkan jerawat dan nak cuba produk Shaklee juga! Memang kesian umi tengokkan muka dia, orangnya manis tetapi kulit mukanya kusam dan terdapat tompokan hitam sana sini kesan parut jerawat! Beliau turut maklumkan nak hilangkan parut-parut hodoh kat mukanya sebelum Majlis Konvokesyen yang akan diadakan tidak lama lagi, sebab nak suprise kan kawan-kawan yang selama ini asyik menyindir mukanya yang berjerawat!  Si Dara Manis tadi tela

Sustained Release Vitamin C dan Vitamin E Complex - Beli 6 Percuma 1

Image
Assalamualaikum wbt... Selamat Sejahtera, Alhamdulillah, dipertemukan dengan bulan Disember sekali lagi. Kali ni untuk tahun 2014 pula,  syukur masih diberikan nikmat kesihatan yang baik dan rezeki yang melimpah ruah!  Pepagi lagi Shaklee dah announce good news kepada usahawan2 dan pengguna tegar produknya iaitu Promosi Berganda yang berbaloi-baloi BELI 6 PERCUMA 1 untuk Sustained Release Vitamin C dan juga Vitamin E Complex!  Selain daripada Promosi Berganda, bulan Disember juga diserikan dengan Promosi Tambahan, juga untuk Sustained Release Vitamin C dan Vitamin E Complex iaitu BELI 2 BOTOL, DISKAUN 5%! SR Vitamin C sangat sinonim dengan vitamin untuk kecantikan kulit si dara pujaan jejaka manakala Vitamin E Complex pula bagus untuk kesuburan si arjuna yang dah lama mendambakan kehadiran cahaya mata sebagai penyeri rumah tangga! Kepada yang nak dapatkan set promosi ini, boleh hubungi umi ya! Nak beli sebotol pun tiada masalah! ~Pengedar Shaklee

Anak yang susah hati bila mak selalu mengadu sakit lutut

Image
Assalamualaikum wbt... Selamat sejahtera.. Emak umi merupakan salah seorang pengidap tegar sakit lutut...Setiap kali balik kampung dan tengok pergerakan emak yang agak terhad, sebak sangat rasa dihati! Sudah hampir 4 tahun mak mengerjakan  solat secara duduk...Umi percaya, ramai yang mengalami dilema seperti umi, anak yang susah hati bila emak selalu mengadu sakit lutut kan? Umi cukup sensitif setiap kali dengar atau baca perkataan sakit lutut! Nak tahu kenapa? Semuanya bermula pada bulan Ramadhan tahun lalu apabila mak terpaksa dibawa ke Kuantan Specialist Hospital (KSH) kerana secara tiba-tiba mak tak boleh bangun untuk ke bilik air gara-gara tidak dapat bergerak akibat terlalu sakit di bahagian lutut!  Masih terbayang di mata saat doktor tunjukkan keputusan x-ray lutut mak. Doktor cakap mak mengalami osteoarthritis kerana tulang rawan di bahagian lutut mak sudah terhakis dan geselan di antara dua tulang lutut mak yang menyebabkan kesakitan yang mak alami pada wak

Bakal pengantin bingung cari cara cepat kurus supaya tak nampak macam sarung nangka di atas pelamin!

Image
Assalamualaikum wbt... Selamat sejahtera... Aduhai, memang bingung nak cari cara cepat kurus, terutamanya bagi bakal pengantin yang akan bersanding tak lama lagi! Dek terlalu sibuk uruskan persiapan untuk hari besar, berjaga sehingga lewat malam, jadual makan pun jadi tak menentu! Akibatnya, berat badan semakin bertambah dan bertambah dengan jayanya...Dan lagi menambahkan kebingunagn apabila tiba waktu untuk fitting baju nikah dan bersanding, alamak...ketat! Huhuhuhuhu...dalam hati pun berkata2, "nie nanti sah lah nampak macam sarung nangka atas pelamin!OMG!OMG!OMG!"... Begitulah keadaan yang biasa terjadi kepada bakal pengantin terutama pengantin perempuan...memang susah hati sangat2 bila berat badan naik menjelang hari bahagia. Sebagai penyelesaian, mula la menggagau sana sini mencari ubat atau supplemen yang boleh memberi kesan secepat mungkin! Tetapi awas ya cik adik manis sekalian, tak semua ubatan dan supplemen menjamin keberkesanan yang diharapkan ye...ma

Isteri risau luka suami lambat sembuh akibat diabetes!

Image
Assalamualaikum readers... Selamat sejahtera... Sebulan yang lalu, seorang sahabat lama telah menghantar sms kepada umi mengadu tentang keadaan suaminya yang selalu keletihan dan tidak bermaya kerana penyakit kencing manis yang dihidapinya sejak beberapa tahun yang lalu. Beliau memaklumkan bahawa kaki suaminya membengkak dan kudis yang terdapat di kakinya juga berwarna kehitaman...Begitu lah, kalau dah mengidap diabetes, memang luka akan lambat sembuh dan juga wajah pesakit akan kelihatan pucat tidak bermaya... Beliau juga kedengaran seperti sudah buntu untuk mencari ubat bagi mengubati penyakit suaminya itu. Pelbagai cara telah dilakukan baik moden mahupun tradisional! Namun, isteri mana yang sanggup melihat suami menderita melawan sakit kan? Dalam waktu yang sama, sahabat umi itu juga bertanyakan tentang Vivix yang dikatakan boleh membantu menyembuhkan penyakit kencing manis!  Sebelum umi menerangkan dengan lebih lanjut berkaitan Vivix kepada beliau, umi tegaskan bahawa pro

Resepi Sotong Masak TomYam

Image
Assalamualaikum readers... Salam Jumaat... Alhamdulillah dipanjangkan usia bertemu sekali lagi dengan hari Jumaat yang penuh barakah ini. Sebagai umat Islam, setiap hari adalah hari yang baik dan hari Jumaat merupakan Penghulu segala hari. Terdapat beberapa peristiwa penting yang terjadi pada hari Jumaat seperti: Allah SWT telah ciptakan Nabi Adam AS Nabi Adam AS dimasukkan ke dalam syurga Allah mewafatkan Nabi Adam AS Hari Jumaat juga merupakan hari akan berlakunya Qiamat Kita juga disarankan supaya memperbanyakkan berzikir, berselawat ke atas junjungan mulia Nabi Muhammad SAW dan berdoa pada hari Jumaat kerana ianya adalah hari yang mustajab untuk berdoa.  Ok, tazkirah sikit hari Jumaat nie ya, cari pahala!hehehehe... Entri umi kali nie agak berbeza dengan entri2 sebelum nie yang banyak bercerita dan berkongsi pasal faedah dan manfaat2 rangkaian produk Shaklee yang sememangnya semulajadi, selamat dan berkesan. Dan yang paling penting HALAL!  Hari nie um

Selulit....Tidak Menyakitkan Badan Tetapi Menyakitkan Mata!

Image
Assalamualaikum readers... Selamat sejahtera, Masalah selulit merupakan masalah yang sering menghantui wanita! Lubang-lubang kecil seperti kulit oren di bahagian pinggul, punggung dan juga paha sangat menjengkelkan dan seperti mencacatkan penampilan seorang wanita terutamanya bagi yang mementingkan penjagaan diri dan penampilan. Kebanyakan wanita sanggup menghabiskan ribuan ringgit semata-mata untuk mendapatkan tekstur kulit yang licin dan lembut tanpa selulit! Tetapi, alangkah kecewa sekiranya produk dan rawatan yang dijalani tidak berkesan untuk menghilangkan selulit itu! Keadaan ini berlaku kerana ramai wanita yang tiada kefahaman tentang selulit dan bagaimana selulit terjadi... Sebelum umi terangkan pasal selulit, umi nak terangkan sikit pasal lapisan yang terdapat dibawah kulit kita. Secara anatominya, kulit manusia terdiri daripada 3 lapisan utama iaitu epidermis, dermis dan lapisan lemak di bawah kulit. Selulit pula terjadi adalah disebabkan muscular atrophy , ia