Segmen Info- Manfaat Utama Zinc Complex Shaklee

Assalamualaikum WBT dan selamat sejahtera,

Ramai yang kurang tahu tentang khasiat dan kelebihan Zinc Complex Shaklee. Walaupun harganya murah, tetapi khasiatnya setanding deretan suplemen Shaklee yang lain! Zink merupakan mineral penting yang diperlukan oleh tubuh badan kita untuk menyokong pembentukan dan pemkembangan sel! 



Zinc Complex Shaklee dirumus dari zinc glukonat semulajadi bergabung dengan nutrien semulajadi lain seperti kalsium dan serbuk alfalfa untuk menghasilkan zink yang mudah diserap oleh tubuh kita. Zink sesuai untuk pengambilan jangka panjang. Ianya berkesan dalam mengeluarkan logam toksik seperti kadmium dan plumbum dari tubuh!

Manfaat Utama:
  • Mengaktifkan 200 jenis enzim - berkebolehan menampung DNA, RNA dan protein seterusnya merangsang regenerasi sel. Ia juga mengaktifkan lebih 200 jenis enzim di dalam tubuh kita untuk metabolisme gigi dan pertumbuhan remaja.
  • Membentuk kolagen - membantu pembentukan protein dan kolagen untuk pertumbuhan dan perkembangan kulit, kuku dan organ.
  • Mengawal diabetes - membantu pengeluaran insulin dan mengekalkan fungsi insulin.
  • Bintik putih dikuku - Bintik putih dikuku adalah tanda kekurangan zinc yang boleh menyebabkan depresi, lemah daya ingatan, mudah sakit, pemulihan luka yang lambat, pembengkakan prostat, anemia, lemah penglihatan dan hilang daya penglihatan.
  • Meningkatkan sistem imun - membantu mengeluarkan kelenjar thymus yang berfungsi meningkatkan sistem imun dengan pengeluaran T-cells untuk menentang kanser dan menghalang jangkitan penyakit.
  • Mempercepatkan luka pulih - Baik untuk luka luaran mahupun dalaman, luka pembedahan, memperbaiki alergi dan bintik2 di kulit. 
  • Memperbaiki masalah prostat - Melindungi kesihatan prostat, memperbaiki dan menyembuhkan benign prostatomegaly dan juga kerap kencing. Kajian menunjukkan pengambilan zinc setiap hari mampu mengurangkan masalah prostatomegaly/ pembengkakan prostat sehingga 70%.
  • Kemampuan seks lelaki - Pengambilan zinc untuk jangka masa panjang mampu memperbaiki kemampuan seks lelaki, impoten dan membantu meningkatkan jumlah sperma.
  • Ovulasi wanita - Wanita memerlukan zinc untuk ovulasi. Zinc juga membantu penguncupan uterus dan mengembalikan daya ketahanannya.
  • Memperbaiki radang kulit - kajian menunjukkan pengambilan zinc sebanyak 4-8 tablet akan memperbaiki masalah kulit seperti jerawat.
  • Mengekalkan deria bau - untuk mengekalkan deria bau yang sihat dan sensitif (rasa dan bau)
Zinc Mineral Penting Untuk Lelaki?

Zinc didalam prostat lelaki adalah 10 kali ganda dari organ lain. Zinc memainkan peranan penting dalam organ seks lelaki. Kekurangan zinc yang teruk akan mengakibatkan masalah seperti kematangan organ seks yang lambat, impoten, perkembangan yang kecil atau kerosakan pada testikel, sperma yang dihasilkan rendah, lemah tenaga batin, penuaan pra-matang dan rambut gugur. Zinc boleh diambil seawal remaja dan berterusan sehingga ke usia tua!


Harga sebotol Zinc Complex Shaklee ialah RM36 sahaja! Sebotol mengandungi 120 tablet, sangat berbaloi jika nak dibandingkan dengan harganya yang sangat murah! Nak order?



~Pengedar Shaklee Kuantan Pilihan Anda~

Yatie
ID: 1078743

call/sms/whatsapp/telegram:
0199774302

add & pm: 
FB Norhayati binti Mazlan

Like FB Page:
 Nyhealthybeautywealthy

emel:
 yatiesams@gmail.com

COD area 
Sekitar kawasan Kuantan

Penghantaran seluruh Malaysia melalui POSLAJU


~DISCLAIMER~
Segala perkongsian di dalam blog umihabibi82.blogspot.com adalah merupakan perkongsian peribadi. Segala hasil penulisan adalah melalui pembacaan dan seminar kesihatan. 
Testimoni juga dirujuk kepada pengguna asal Shaklee tanpa membuat sebarang ubahsuai.
Segala hasil penulisan dan testimoni juga bukan bertujuan untuk merawat, menyembuh dan menganalisa apa jua penyakit dan masalah kesihatan.
Pembaca yang mempunyai masalah kesihatan dinasihatkan untuk merujuk doktor atau pakar.


Comments

Popular posts from this blog

Petua Paling Best Untuk Pudarkan Parut Jerawat Yang Hitam Dan Berlubang-Lubang di Muka!

Omega Guard...Minyak Ikan Terbaik Di Dunia!

7 tips mengatasi morning sickness dengan selamat dan berkesan!